tisdag 31 januari 2012

Träning/Snask uppdatering...

Så hur har det gått med promenaderna och snasket efter sjukveckan? Med promenaderna skulle jag vilja påstå att det har gått bra. Med snasket skulle jag vilja påstå att det har gått apdåligt!

Promenad-tabell:
Måndag - promenad med Jonas, 4 km
Tisdag - promenad med Jonas, 4 km
Onsdag - promenad med Ann, ca. 4 km
Torsdag - promenad med J, 4 km
Lördag - promenad med J, 4 km
Måndag - promenad med J, 4 km

På en vecka har jag alltså traskat sammanlagt 24 km, eller 2,4 mil. Om det är mycket eller lite kan ju diskuteras, men jag känner mig nöjd med nästan en rask promenad per dag. DOCK kanske detta är ganska lite med tanke på hur snask-tabellen ser ut för samma period...

Snask-tabell:
Torsdag - fika på jobbet och två bitar kärleksmums (+ en gigantisk apelsin, men det är ju frukt)
Fredag - fika med Ann i centrum och en vaniljbulle. Lösgodisfrossa med J på kvällen (vill inte ens tänka på hur mycket jag åt...)
Lördag - mer lösgodis samt glass med fruktcocktail (i sockerlag, såklart!)
Söndag - tänkt som en dag utan snask, men resulterade i en portion glass med fruktcocktail

Med andra ord, katastrof! Idag hade en förälder med sig kakor som blev över efter ett kalas i helgen och då tog jag faktiskt ingen. Lite karaktär måste man ju ha för att inte växa ur alla sina kläder. Kanske är det bra att man får jaga våra busbarn ibland så byxorna sitter någorlunda bra. Idag blir det ingen promenad, men imorgon och på torsdag ska jag ge mig ut, ensam eller med sällskap. Jag ska dessutom försöka klara mig från frestelser till på torsdag då det är fika på jobbet. Sen ska jag försöka att sansa mig under helgen och låta min stackars kropp få vila sig åtminstone på söndag. Men jag känner mig själv, inga löften...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar