tisdag 31 januari 2012

Kollegor

När jag började jobba i augusti var det mitt första "riktiga" heltidsjobb. Jag har haft långa sommarjobb och deltidsjobb förut med kollegor, men av olika anledningar har jag aldrig haft ett jobb där jag har känt mig helt hemma eller delaktig i ett arbetslag. Nu inser jag hur det verkligen är. Nu känner jag mig delaktig och har självklart även mycket mer ansvar än på tidigare arbetsplatser. Jag har ansvar, jag kan fatta beslut och jag har arbetskollegor som alltid finns där oavsett om det handlar om att berätta roliga saker, gnälla eller argumentera. Det som jag insett nu är även hur stor del i varandras liv vi ändå blir. Mycket som händer i våra privata liv lyfts upp på jobbet, framförallt stora händelser i livet. Barn, husköp, nya lägenheter och mycket annat diskuteras och vi gråter och skrattar med varandra. Vi ses nästan mer än vi ser våra familjemedlemmar vilket naturligt leder till att vi delar saker med varandra. Jag tycker att det känns fruktansvärt skönt! Kollegor som man arbetar så nära inpå med är viktiga människor i livet och jag är så glad att just jag får jobba med just de kollegor som jag har, som bryr sig och som vet precis vad jag tänker och hur de ska läsa av mitt kroppsspråk och tonen på min röst. De är fantastiska!

1 kommentar:

  1. Jag kan bara instämma. Fanns inte de människorna som vi knyter intill oss, på olika sätt, på en bra arbetsplats, skulle man inte ORKA jobba..
    Puss!

    SvaraRadera