tisdag 31 januari 2012

Kallt


Det har blivit mycket kallare ute nu och termometern är nere på -12 grader på morgnarna. Det som tillkommer när det gäller arbetskläder är en extra fleecetröja samt ett par extra ullvantar (det gör nu att jag går med tre par vantar). Vi försöker hålla oss själva och barnen varma genom att röra på oss så mycket som möjligt. De flesta barnen fixar det själva genom att leka och hålla i gång, men vissa barn behöver en push. Idag stod vi och lekte olika hopp- och jaglekar med några barn för att de skulle hålla sig varma. Jag har fått en kräm av min läkare som jag ska smörja in fingrar och tår med när jag vet att jag kommer utsättas för kyla (varje dag!), men jag har inte kommit i gång att använda den ännu. Måste verkligen göra det och se om det blir någon skillnad. Dock har jag inte riktigt förstått vad exakt den ska göra. Mina fingrar och tår blir för närvarande helt kritvita, jag tappar känsel och blir tokvarm om dem. Efter det blir de blålila innan de återfår sin normala färg igen. Det låter ju fruktansvärt normalt! Hur som helst längtar jag faktiskt till våren och sommaren nu. Vi hade avdelningsmöte på jobbet idag och då diskuterade vi hur det blir när vi kan vara ute jämnt sen. Då kan vi laga lunch ute, fika, leka lekar och massa annat roligt. Det är något att se fram emot under dessa kalla veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar