torsdag 23 februari 2012

Försämrad syn

I veckan var jag hos optikern för att göra en synundersökning. Hon gjorde massor av tester och sa sedan att hon var oroad över hur snabbt min syn försämrats. Tydligen ska ens syn stabilisera sig något när man passerar 20 år, men det har inte min gjort trots att jag passerade 20 för x antal år sedan. Bara sen i oktober förra året har min syn försämrats väldigt mycket. Mina ögon såg fina ut och verkade må bra så hon förstod inte varför det var så, men jag känner mig ändå lite orolig. Det vore ju pricken över i, om jag går och blir blind nu! Jag har i alla fall beställt ett par nya glasögon som jag får om ungefär en vecka. Det ska bli spännande att få nya, men då de kommer vara starkare än de jag har nu får jag stå ut med huvudvärk i ett par dagar. När jag hämtar ut glasögonen ska jag höra mig för om jag behöver gå till en ögonläkare och kolla så att allt verkligen är okej med mina ögon. Förmodligen är allt bra, men det vore ju skönt att få det bekräftat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar