onsdag 22 februari 2012

Överjävliga dag!

Denna dag, onsdagen den 22 februari 2012, har varit den mest överjävliga dag på länge! Det var sista skridskoåkningen idag och vi skulle som vanligt få med oss alla barn och all packning i ett antal bilar mot ishallen. Idag bjöd dock vädret på regn och ishalka vilket inte gjorde det lättare för oss. Barnen föll som vantar här och var och kunde knappt ta ett steg utan att falla omkull. Jag är imponerad över att jag klarade mig från att ramla. När vi kom fram till ishallen såg vi att hela backen upp till ingången var täckt av is. Det var fruktansvärt halt och inte sandat. Vi gick mer myrsteg uppför backen och jag var helt genomsvettig när vi kom upp. Det var fyra pedagoger med packning, en hel drös med barn och packning, två föräldrar med packning plus en barnvagn. Efter mycket kämpande kunde vi äntligen åka skridskor och när vi väl står på isen och alla är klara infaller ett lugn och alla blir glada och har så roligt. Barnen kämpar otroligt bra och de är så duktiga. Det är fantastiskt roligt att se! Och något som slog mig när jag kom hem idag var att de enda som har klagat över saker denna dag är vi vuxna. Barnen har inte klagat det minsta lilla för att det är halt eller jobbigt. De har mest fått stå ut med stressade och irriterade pedagoger. Våra barn ska ha en stor eloge för hur de har varit idag! Även eftermiddagen var rätt tuff, men jag slutade tidigt. Det kändes extra skönt denna onsdag. Ny dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar