lördag 4 februari 2012

Olssons skor

Fredagseftermiddagen på jobbet blev ganska tuff, men trots stök och snökaos fick alla barn gå hem relativt tidigt. När jag (som stängde igår) bara hade ett barn kvar gick jag ut med honom och åkte stjärtlapp. Det var riktigt roligt tills jag fick en fot på bröstet. AJ! Idag har jag ett fint blåmärke som ett minne. Men det var ingen livshotande skada och vi kunde åka vidare tills han blev hämtad. Då var det dags för mig och Amelie att skynda oss. Vi gjorde vårt bästa för att se levande, snygga och pigga ut efter en hård arbetsvecka och jag tycker att vi lyckades bra. Efter att ha väntat på en buss i nästan en timma och förfrusit våra tår mötte vi upp två av Amelies vänner på Helens krog där vi åt middag och drack drinkar. Jag åt en fantastiskt god stek med majskolv, klyftpotatis, sallad och bea. Mätta rullade vi sedan vidare tills Olssons skor för lite barhäng och fler drinkar. Kvällen avslutades på donken innan jag tog en taxi hem till min varma säng och fina man. Idag mår jag förvånansvärt bra med tanke på att jag fick i mig en del igår. Det känns skönt att slippa ödsla tid på att vara bakfull en sådan här härlig lördag. Ikväll blir det god middag, vaniljglass med fruktcocktail, choklad och MELODIFESTIVALEN! Har inte ens fattat att den börjar nu...


Dagen efter: lite trött, men ändå tillräckligt fräsch för att fastna på bild.

2 kommentarer:

  1. Jättefint lockad... Ni är fina båda två på nästa bild också, för att inte tala om den sista bilden..haha! Pussgumma!
    Olssons skor...finns även i Torsås, där Johannas OnLine-skola ligger, men DÄR kan man bara köpa just....skor! :)

    SvaraRadera
  2. Ni är så tjusiga så i lockigt hår och allt men har du sett bild nummer två... Vem är där i bakgrunden egentligen? Haha, kusligt!
    Puss /Ann

    SvaraRadera