onsdag 8 februari 2012

Gnällveckan

Jag har känt mig otroligt gnällig den senaste veckan och tålamodet verkar sitta under fotsulorna. Mina öron håller på att falla av och om någon säger mitt namn en gång till så hamnar jag på dårhus. Men så är det att arbeta med barn och det jag verkar ha glömt just denna vecka är hur underbart det är att arbeta med barn. Eller glömt det har jag inte, men det negativa (eller det mindre positiva) har tagit över och jag måste vända trenden och se till att tålamodet hamnat vid öronen istället, där det ska vara. Heja! Det har blivit varmare ute vilket jag tycker är väldigt skönt och jag hoppas att snön inte ligger kvar alltför länge nu. Men veckorna går så himla snabbt. Jag hänger inte alls med. Jobbet tar så mycket tid och kraft och när jag kommer hem blir det till att motionera (två promenader hittills denna vecka) samt att diska/tvätta/städa/laga mat. Idag for jag iväg efter jobbet för att köpa en mixer, men kom fram till att det var onödigt dyrt när vi redan har en. Dock sitter den på en stor matberedare som tar mycket plats, men jag får se till att plocka ner den från skåpet varje gång jag ska göra en smoothie (varje dag). Men jag måste vara lite ekonomisk. Känner mig nästan lite stolt när jag avstår. Imorgon är det stängning som gäller och sen är det fredag igen. Ser fram emot denna helg också då vi ska på middag hos min bästa Ann och hennes sambo Fredrik på lördag. Det ska bli mycket trevligt och jag misstänker många diskussioner långt in på natten/morgonen. I vanlig ordning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar