onsdag 8 februari 2012

Den röda faran

Jag har fått en egen liten bil! Det är en röd, liten Skoda som jag redan älskar. När jag började jobba tyckte jag att bussen var bäst på morgonen. Då kunde jag lyssna på musik och bara ta det lugnt på väg till jobbet. Resan till jobbet tog dessutom bara en timma och jag slapp sitta och bli förbannad i köer. Nu efter jul har jag insett att det där med bil kanske inte är så dumt i alla fall. Vi började därför att fundera på vad vi skulle köpa för bil och fick fram en budget som vi var beredda att använda på en ny bil. Plötsligt dök den upp, den röda lilla Skodan till ett pangpris och vi kunde inte annat än att slå till. Nu är den min! Jag har halverat restiden (nästan) och det är faktiskt knappt några köer på väg till eller hem från jobbet. Det ger mig mer tid till annat plus att det är bra mycket skönare att kliva in i en varm bil och inte kliva ut den förrän man är hemma. Det blir en något större utgift, men det får det vara värt. Förr eller senare kommer jag ändå att vara beroende av en egen bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar