onsdag 30 mars 2011

Nytt tröstmedel

Om jag är ledsen eller om jag känner mig allmänt låg brukar choklad ofta inköpas i tron om att jag ska må bättre. Chokladen blir alltså min tröst. Jag har mer och mer insett att chokladen inte gör speciellt mycket i en sådan situation. Igår kände jag mig låg under eftermiddagen och kvällen och skulle samtidigt åka till Ica för att handla lite kompletterande matvaror. Sambon hintade innan jag åkte att jag inte skulle glöma tröst-chokladen. Väl på Ica insåg jag att jag behövde något för att pigga upp mig själv, men då jag är med i en "FEM DAGAR UTAN SOCKER" - utmaning (startad av PT-Fia) var choklad inte aktuellt. I över huvud taget är det dags att sluta se chokladen som en tröst, det fungerar ändå inte (inte för mig i alla fall). Resultatet blev istället följande:


Cosmopolitan, Amelia och Knep & Knåp. Helt perfekt tröstmedel! Jag spenderade resten av kvällen i sängen läsandes. Jag hann läsa ut Cosmo och Amelia innan jag kastade in handduken och somnade. Hann även lösa lite korsord, men den som spar hon har. Jag älskar att lösa korsord. Dock får det gärna inte vara alldeles för svåra, men jag känner att jag lär mig mer och mer.

Ett tips är alltså att köpa ett gäng bra tidningar som du begraver dig i när du känner dig låg. Chokladen ska njutas av, inte användas som tröst när man är ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar