söndag 24 april 2011

En extradag ledigt

Det börjar bli sent och jag börjar bli trött. Väskorna står fortfarande i hallen, men det tar vi hand om i morgon. Jag har fixat i köket så det är skinande rent, det tycker jag räcker för idag. Till middag blev det räksallad med avokado och sen har vi legat i soffan och tittat på Tv resten av kvällen. Det är fantastiskt skönt när jag påminns om att det är söndag idag och vi är lediga imorgon, en hel extradag får vi denna helg. Imorgon ska vi storhandla, njuta av (förhoppningsvis) varmt och skönt väder och bli bjudna på påskmiddag hos mina föräldrar. Det kan bli en riktigt bra dag. Den här dagen har i alla fall varit riktigt bra. Jag älskar att åka på en roadtrip och det blev en på fem och en halv timma idag från Öland. Vi stannade en gång, i Söderköping där vi åt en korv med bröd innan vi fortsatte hemåt. Graderna steg sakta uppåt och när vi väl var hemma var det 30 grader i solen och vi kunde njuta på balkongen. Ibland känner jag mig extra lycklig och idag är en sådan dag. Mest beror det på min fina sambo som hjärtat slår lite extra för!

Veckan som kommer är fullbokad. Jag ska:
- Jobba två och en halv dag
- Hjälpa en vän att flytta
- Träna ett efterlängtat pass med PT-Fia
- Komma i gång med springet igen, måste slå min tid - 5 km på 32 min, nu saknar jag spåret!
- Förhoppningsvis hinna ta en fika med goda vänner
- Fira sambons vän som fyller år samtidigt som vi firar valborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar