tisdag 31 maj 2011

Cosmo

Jag har som sagt Vilovecka denna vecka och Fia poängterade att det kan vara skönt att ta en morgon då man bryter sina rutiner. Strunta i morgonpromenaden och ät en bulle till frukost. Idag blev en sådan morgon. Jag struntade i min morgonpromenad och låg istället kvar i sängen och läste nya Comsomolitan. Då jag har fått i mig både det ena och det andra mindre nyttiga under helgen blev det ingen bulle utan min vanliga gröt, men för mig är det minst lika gott. Nu sitter jag i pyjamaströja och skriver med en kopp kaffe bredvid mig. Rullgardinen har inte åkt upp än och håret står åt alla håll. Jag känner mig otroligt avslappnad och fick en bra start på den här dagen. Idag ska jag opponera på en uppsats och jag känner mig nervös. Innan opponeringen ska jag äta lunch med en kurskamrat som också ska opponera på en uppsats i eftermiddag. Ingen av oss är så förtjust i den uppsats vi har läst och det är jobbigt att behöva ge så mycket kritik. Men det ska nog gå bra!

Comsopolitan och Solo är tidningar som jag kan försvinna bort i. Jag läser precis allt, på alla sidor. Egentligen står det väl inte så mycket vettigt i dem, men det kanske är just det som är grejen. Funderar på att starta en prenumeration på DN, som är lite vettigare, men jag har inte bestämt mig än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar