tisdag 31 maj 2011

Vilovecka

Den här veckan stavas Vilovecka för mig. Min fina PT-Fia rådde mig till att ta en vecka då jag inte ska besöka gymmet över huvud taget. Jag ska fortsätta med mina morgonpromenader och ta två eller tre springturer, men som sagt inte besöka gymmet på en hel vecka. Jag tror att jag kommer att få lite abstinens, men jag tror att det är bra för min kropp. Att ta en hel vilovecka är bra att göra ungefär var åttonde vecka. När viloveckan är över ska jag använda alla de övningar som jag har lärt mig av Fia, men trixa om dem lite så att passen inte ser likadana ut hela tiden. Ibland behövs lite omväxling! Jag ska dessutom fortsätta med min kost och se till att äta bra och hälsosamt under denna vilovecka. Något jag måste tänka på i fortsättningen är att äta mer fett då jag på senare tid oftare har känt mig hungrig. Jag behöver avokado, mandlar och turkisk yoghurt! Min lilla mage mår dock mycket bättre och det tror jag att jag kan tacka ProbiMage för. Fia rekommenderade den till mig och nu kan jag rekommendera den till alla som har problem med magen. Det blir bättre!

Appropå kost så fixar och trixar jag med vår nya receptpärm. Jag har köpt en pärm och index och skriver nu ut alla mina favoritrecept på datorn som ska sättas in. Tidigare gjorde jag en egen receptbok av papper för att samla alla favoritrecept, men allt sådant rinner ut i sanden och tillslut skrivs recepten inte in i alla fall. Nu är det bara att skriva ut och sätta in i pärmen + att vi lättare kan hitta när jag har kategoriserat dem.



Jag älskar att pyssla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar