tisdag 31 maj 2011

En svettig tisdag

Dagens klädval kändes bra en gråmulen morgon. På eftermiddagen fick jag ångra detta, framförallt valet av en grå t-shirt när värmen stiger till 27 grader. Bussresan hem blev direkt obehaglig utan luftkonditionering.

När jag kom till Universitetet gick jag till "skolmatsalen" för att äta lite lunch. Det blev lammfärsbiffar med timjankokt potatis och en god sås. Dessutom ingår en enorm salladsbuffe samt mycket gott bröd. Jag var ordentligt hungrig och åt som en häst. När jag var inne på kaffet (andra koppen för dagen) mötte Johanna upp mig och åt lite hon också.

Lammfärsbiffarna var ingen höjdare, men den goda potatisen, såsen, salladsbuffen och brödet vägde upp det hela. Jag skulle kunna betala samma summa enbart för salladsbuffen och brödet, helt fantastiskt gott!

Bäst av allt!

Efter opponeringen, som gick bra, missade jag bussen trots att jag sprang efter den och viftade. Besviken gick jag till pressbyrån och köpte mig en kaffe och en kanelbulle. Kaffet smakade skit och fick slängas, men bullen kunde jag njuta av desto mer. Jag fick vänta en stund i hettan innan bussen rullade in. Det blev sen en spontanfika med goda vänner som avslutades med en middag med en av dessa vänner. Det blev en mycket god avokadosallad på pizzerians uteservering. När min vän gick för att jobba tog jag en promenad hem och var lagom svettig och härlig när jag kom innanför dörren. En dusch och jag var som ny, dock mycket trött.

Jag har blivit stammis på pressbyrån.

Fina vänner på Smörkransen. Det blev en tredje kopp kaffe och massa snack om allt och inget. Söta Ida (i mitten) växer så det knakar och jag tror att den lill* trivs bra hos henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar