fredag 27 maj 2011

Faster Sanna

Igår eftermiddag hämtade jag mina underbara brorsbarn på förskolan. Det var ett bra tag sen jag träffade dem och det var härligt att få krama om dem. Att se deras ögon lysa upp av glädje och komma springandes in i min famn är det bästa som finns. Vi var ute och lekte ett tag i lekparkerna i området och det hann till och med bli lite tjafs. Faster Sanna blev väldigt dum tyckte Melvin som trotsade så mycket han bara kunde. Jag lät det vara och efter ett tag var jag snälla faster Sanna igen. Det märktes att de hade varit ute hela dagen då de slukade blodpuddingen i ett nafs. Det var ett par trötta barn som jag lämnade över din min bror.

Invigde en ny jacka idag. Den åkte dock snabbt av när jag skulle forsla hem två barn, en full vagn och en cykel från förskolan.

Förväntansfull faster längtar efter sina gudbarn.

Söta klätterapor!

Det skulle snurras fortare och fortare och när det var dags att gå till nästa lekpark var det en liten herre som inte alls höll med.

Lilla prinsessan blev dock överlycklig över att få gunga.

På vägen hem plockade jag lite fins blomster som pryder köksbordet.

Sambon hade förberett middag så det var bara att sätta sig och hugga in - pestotäckt lax med råris, avokado, broccoli och sallad. Ljuvligt!

1 kommentar:

  1. Haha.. Det är bra att du håller på dej, när Melvin "surnar till". Ser det framför mej... Ja visst är det härligt att hämta dem på dagis, man känner sig som nån VÄLDIGT eftertraktad person. Häftigt!

    SvaraRadera