fredag 27 maj 2011

Soltorkade tomater och feta

Gårdagens väder blev lite blåsigt, men ingenting i jämförelse med hur det har varit. Solen sken i alla fall på en blå himmel och jag lyckades sitta ute på balkongen ett tag i värmen. Denna vecka läser jag en annan students uppsats som jag ska opponera på i nästa vecka vilket gör att jag kan ta med mig plugget och placera mig på valfri plats. Med en kopp kaffe som sällskap kändes balkongen väldigt inbjudande.


Gårdagens lunch blev en av mina stora favoriter, nämligen omelett på soltorkade tomater och fetaost. Det är en underbar kombination. Till det blev det en härligt mogen avokado och en knäckesmörgås med tonfiskröra. MUMS!


Jag ska låta det gå ett tag nu innan jag gör denna tonfiskröra igen. När jag väl gör den försvinner den väldigt snabbt. Alternativt att jag gör i mindre portioner så jag inte kan svulla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar