torsdag 30 juni 2011

En het historia

Första dagen på hemmaplan (i måndags) blev en het historia. Temperaturen var uppe och nosade på 39 grader igår eftermiddag, helt sjukt! Morgonrutinerna från Öland hänger i och jag går upp och fixar med frukost, kokar ägg, kokar kaffe och hämtar morgontidningen. När allt är klart kommer Jonas upp och vi sätter oss med frukost och tidning på balkongen. I två dagar nu har det varit 22 grader i skuggan klockan 9 på morgonen.

Hembakat bröd med löskokta ägg, en nypa salt och avokado är ljuvligt. Med en kopp kaffe, ett litet glas juice och en kiwi är frukosten fulländad.

Efter frukosten cyklade vi med packning till Domarudden där vi åt medtagen lunch, solade och jag tog mig ett dopp. Ganska kallt, men ändå godkänd badtemperatur. Jonas bangade som vanligt och höll sig på filten med sin bok.  

Vi fick en envis besökare som, när han inte fick något att äta, lade sig ner och glodde på oss. Efter ett tag tröttnade han och gick vidare till nästa filt.

Vi behöver en större picknickfilt...

Nödvändigt med kaffe, även i värmen. Har dock lärt mig ett trick för hur man ska göra om man vill dricka kaffet när det är hett utan att bränna sig. Innan du tar en klunk suger du in luft och sen tar du en klunk direkt. Då går det hur bra som helst. Det har jag lärt mig genom att titta på Böda camping...

Jag var nära att få solsting...

1 kommentar:

  1. HON glodde...haha! Hanarna har ju färger. Andhonorna är, i motsatt till oss människo-females, ganska färglösa... PUSS!

    SvaraRadera