tisdag 28 juni 2011

Moppeutflykt

Igår sken solen på en blå himmel och efter frukost tog vi oss iväg på en utflykt med moppen. Vi åkte ner till vattnet och njöt av tystnaden och sommarvärmen.  Vi for sen vidare till Sandvik där vi tog en fika och spelade minigolf. Jag förlorade som vanligt. Jag tror aldrig jag har vunnit över Jonas i minigolf och det stör mig lite. Jag får inse mig besegrad! När vi kom hem blev det lunch och en stund i solen innan vi packade ihop allt, städade och satte oss i bilen för färden hem. Det var sorgligt att lämna stugan och ingen av oss vet ännu om vi gjorde rätt som åkte hem eller inte, men nu är det för sent i vilket fall. Jag körde hela vägen hem och jag måste påstå att det var ganska harmoniskt. Jonas satt bredvid mig och läste, i högtalarna hördes Elvis Pressley, bredvid oss gick solen ned och vi for ensamma fram på vägen. När det var dags för middag blev det en krånglig utflykt i Västervik, men det slutade med en mycket god kycklingsallad med currysås. Vi var hemma vid tolvslaget och hann bara packa upp innan vi föll i säng. De kommande dagarna ska det tvättas till förbannelse. Trots att vi bara använda en tredjedel av de kläder vi hade med oss svämmar smutskorgen över.


Härligt att slippa ta bilen när man vill åka på utflykt. Detta färdmedel är väldigt behagligt på sommaren.


Det vackraste jag vet!


Vi var inte ensamma...


Jag måste säga att vi är himla snygga i dessa hjälmar... Jonas var aldrig hungrig med tanke på hur många kryp han fick när vi for fram. Extra protein!

Fika i Sandvik. 

Jag är så dålig på minigolf, men försöker gång på gång att slå honom...


Jag har inte hoppat hage sen lågstadiet, barnsligt roligt.

Hejdå Öland, vi ses nästa sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar