söndag 26 juni 2011

En sommardag

Dagen har bjudit på härligt sommarväder med strålande sol, 30 grader och inte ett moln i sikte. Vi har legat och solat, läst och latat oss hela dagen. På eftermiddagen gav jag mig ut på en springtur och sen bjöds det på en riktigt god grillad lax som Jonas fixat efter ett eget recept. Morgondagen ska bjuda på lika fint väder så vi ska njuta så mycket det bara går. Imorgon eftermiddag far vi hem igen. Vi känner oss redo att fortsätta semestern på hemmaplan. Vi lämnar flugorna Karl-Edward, Bertil och Frank åt sitt öde och beger oss till vår lilla lägenhet med en riktig dusch, toalett, egna sängar och diskmaskin. Bekvämligheter som vi behöver efter en vecka på landet... Men vi har haft det riktigt bra här, inte gjort något alls. Så som det ska vara på semestern med andra ord!

Dagen började med att jag förlorade ytterligare en omgång kubb...

Ordentligt insmord låg jag här hela dagen och latade mig. 

Hade fint sällskap...

Svårt att få mat att se aptitlig ut ibland, men det var ruskigt gott. Jonas grillade lax i folie med lite godsaker. Härligt att leva ihop med en som kan laga så god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar