lördag 25 juni 2011

Kliande ögon - ett minne blott

Förra sommaren när vi var här kliade det något fruktansvärt i ögonen. Jag fick sluta sminka mig och ha glasögon. Då funkade det ganska bra, men det kliade fortfarande mycket till och från. Redan andra dagen det här året började det likadant. Jag slutade sminka mig och fick stå ut med att ha glasögon. Men så i torsdags, efter fyra dagar här kom vi på att jag kunde köpa Clarityn. Jag har nu ätit det i tre dagar och det kliar inte alls längre. Jag kan sminka mig och bära linser. Att vi inte tänkte på det tidigare! Detta skall kommas ihåg till nästa sommar så jag slipper det eländet. Förra året var vi till och med till läkaren med mitt öga då det hade svullnat upp och var alldeles gult. Där sa de att vissa reagerar på växtligheten som är här på sommaren. Så tydligen är jag extra känslig här. Hemma har jag inte någon allergi mot gräs eller så. Mysko!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar