tisdag 19 juli 2011

SOL

Älskade sol och värme, som jag har saknat dig. Det blev sammanlagt fyra timmar i hettande sol på balkongen idag med första Harry Potter boken i näven. Efter middag och en dusch blev det ytterligare någon timma ute, men då i lite svalare omfamning. Med massor av solkräm, en keps, mellanmål i form av kesella och härliga frukter samt Harry Potter boken så kan dagen sammanfattas som svettig och underbar!


Till en början var det gott om moln, men de lättade under dagen och sen sken solen och det blev över 30 grader varmt. 

Kan inte längre ha månadslinser och för att det inte ska kosta skjortan med att alltid ha endagslinser får jag lov att ha glasögon ibland. Funkar bra när jag bara är hemma, men tyvärr hindrar det mig från att ha mina solglasögon. Sambons smått smutsiga keps får duga tills jag köpt en egen.


Det blev inge kaffe till frukost så denna kopp var efterlängtad. Tillsammans med en skål kesella med nektarin, kiwi, frön, mandel, kokos och kanel utgör det ett perfekt mellanmål på eftermiddagen då magen kurrar.

Nu väntar jag på att sambon ska trilla hem så vi kan krypa ner i soffan och titta på veckans Allsång på Skansen. Till det blir det ett härligt kvällsmål som liknar eftermiddagens mellanmål. Härligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar