måndag 22 augusti 2011

Det där med alkohol

Något som är intressant att diskutera är alkohol. När detta introducerades i min värld var jag ungefär 16 och då var det mest cider som gällde, samt en och annan drink. Öl har jag aldrig varit intresserad av även om det kan slinka ner någon klunk ibland. Vin kom mycket senare och blev både trevligt till maten och till festen. När jag var yngre hade jag noll koll på vad jag drack eller hur mycket. Det slutade ofta ganska dåligt! Nu har det gått ett par år sedan min debut, 8 år närmare bestämt, och jag skulle vilja påstå att jag har mognat en hel del. På senare år är det vin som lockar, men mängderna är långt ifrån hur de var förr. För tillfället dricker jag knappt vin och sveper hellre några glas pepsi, vatten eller alkoholfritt jordgubbsvin. Det är godare och jag mår så mycket bättre dagen efter! Det senaste året har jag vaknat bakfull två gånger och då tror jag att endast en av dessa gånger var riktigt brutalt och den andra lite lagom. Jag tycker det känns helt perfekt och jag älskar det faktum att jag kan avstå lätt om jag vill och att jag inte så ofta känner ett sug efter alkohol. Sedan jag träffade måtta så har jag mått mycket bättre, både under festkvällen och dagen efter. Det värsta som finns är att ligga med huvudet mellan benen och gråta krokodiltårar en hel söndag för att det blev lite för mycket på lördagen. Så måtta är någon som alla borde träffa, hon är himla trevlig!

Ibland är det gott att ta ett glas bubblande cider, som när jag och min fina vän Ann åkte på kryssning för två helger sen. Då blev det både det ena och det andra, men endast lite seghet kändes dagen efter. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar