söndag 21 augusti 2011

Strumptjuv!

Redan i onsdags börjades det med godsaker då svägerskans kladdkaka lockade när vi firade min brorson som har fyllt 5 år. Även helgen har bjudit på en hel del godsaker. Sambon bakade sin goda sockerkaka som jag tagit flera stora bitar av och under kvällen hos mina föräldrar igår blev det både äppelpaj med vaniljsås och några bitar choklad. Jisses! Det är tur att jag spenderar veckorna med att leka tjuv och polis med barnen på förskolan så jag får röra på fläsket lite. Och jag som skulle försöka komma i mina jeans som har blivit för små. Tror inte att jag hjälper till så mycket där faktiskt! Men med två snabba powerwalks samt två promenader med sambon i lite lugnare tempo får jag nog vara ganska nöjd ändå. Det gäller att hitta en balans i livet!



Iförd knallgula strumpor är jag nog coolast i promenadstråken. Så går det när de flesta strumpor ligger i smutskorgen. Dessutom äter vår tvättmaskin strumpor! Det är tydligen favoritmaten då jag alltid står med fem par strumpor som inte har någon partner. Irriterande! Så antingen är det maskinen eller så har vi en strumptjuv här hemma. Kanske bor det en liten tomte under sängen som kommer fram under natten och knycker strumpor av oss. Då kan det gå såhär:

Inte så tokigt ändå va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar