söndag 21 augusti 2011

Middag med föräldrar

Igår var det dags för andra middagen med mina och sambons föräldrar på snart sex år! De har självklart setts fler gånger på fester och liknande, men det är väldigt sällan vi ses bara vi och föräldrarna. Det var mina föräldrar som stod för kalaset denna gång och vi blev bjudna på mycket god mat, efterrätt och snacks.



När vi kom blev vi bjudna på kex med två olika röror samt champagne. Jag som körde denna kväll fick dricka ett gott alkoholfritt jordgubbsvin. Det var otroligt gott och kommer bli en återkommande gäst hemma hos oss. I min mening är det mycket godare än champagne. Godare än vin också för den delen...



Efter en god kycklingrätt med ris och sallad blev det äppelpaj med vaniljsås och gräddglass samt en härlig kopp kaffe. Lite senare, när vi hämtat oss lite från all god mat och paj så bjöds det på ost och kex samt olika chokladsorter. Min och sambons favorit, mörk choklad med havssalt, fanns på plats!



Vi tackar för en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar