lördag 20 augusti 2011

Kaffe

Vi går ofta ut i skogen med barnen på förmiddagarna och då är det mycket viktigt att vi vuxna får med oss varsin termos med kaffe. Det är en vana jag nu har fått - varje förmiddag blir det en termos kaffe och en smörgås. På eftermiddagen då jag har rast blir det dessutom en stor kopp te. När jag nu, lördag morgon, endast drack en kopp kaffe kändes det som att något saknades. Efter lunch blev det ytterligare en kopp kaffe (och lite sockerkaka) och nu känner jag mig lite mer som en människa. Läskigt vad kaffe gör med kroppen! Får se om det blir en kopp kaffe imorgon eller om jag brygger en hel termos.


Ett barn på jobbet kan säga några ord på engelska och bland annat kaffe/coffee. Då lärde jag henne ett nytt ord - milk/mjölk. När fröken dricker coffee är det viktigt att ha i milk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar