tisdag 23 augusti 2011

Gnälltant

Idag har varit en sådan där dag. En dag då vi kollegor tittar uppgivet på varandra och löser av varandra med att gnälla på barnen. Det är inte alls roligt att vara en gnälltant, men samtidigt så vet barnen att man spelar bandy med bandyklubbor och inte slår dem i huvudet på andra barn. De vet också att man dricker ur glas, inte har dem på huvudet. Och visst är det då märkligt att de vet detta, men ändå gör tvärtom. Samtidigt har vi så roliga barn och jag kan inte låta bli att skratta med dem. Jag är som vanligt väldigt trött efter jobbet, men idag lyckades jag ta mig iväg med svägerskan för att simma. Det är såå skönt att simma runt och lyssna på musik. Idag var det inte så många andra simmare och det var riktigt rofyllt. Ännu bättre blir det när det blir mörkare ute och de spelar lugn musik och tänder ljus. Både jag och svägerskan köpte simkort och ska försöka gå två gånger i veckan tillsammans. Det är mycket roligare att träna tillsammans och lite svårare att skippa träningen då man vet att någon annan förväntar sig att man ska göra det...

Nu följer strax kvällsrutinen: borsta tänder, ta ut linser, lösa sudoku på mobilen, sova. Idag ska jag dock plocka undan massa tvätt som har hängt i två dagar. Imorgon är det dags för ytterligare två lass. Det är även dags för storstädning här hemma... vilken dag som helst. Jag tänker mig att sambon, som inte har städat på flera månader, skulle ta initiativet... men det är nog troligare att jag ser en tjur flyga förbi imorgon på väg till bussen. Är det något min älskade sambo verkligen avskyr så är det att städa...

1 kommentar: