onsdag 24 augusti 2011

Rutiner

Det är otroligt vilka rutiner man faller in i när vardagen är ett faktum. Mina rutiner på vardagarna ser just nu ut såhär:

- Vaknar och fixar frukost
- Äter frukost och läser DN
- Fixar mig i panik och halvspringer till bussen
- Kommer till jobbet ungefär tio minuter innan jag börjar och hinner precis släppa av mina saker och byta om

Sen följer de rutiner vi har under dagen som även de ser ganska lika ut från dag till dag. Jag tycker att det är skönt med rutiner och då barnen är på olika humör och pratar om olika saker från dag till dag så ser aldrig dagar exakt lika ut. Efter jobbet följer eftermiddags- och kvällsrutinerna:

- Går till bussen och åker hem, har jag tur med bussarna tar det strax under en timma och har jag lite mer otur tar det lite mer än en timma
- Lagar mat/äter mat (om sambon hunnit hem och lagat)
- Simmar (två dagar i veckan)
- Tittar på teve/sitter vid datorn och pysslar
- Städar/tvättar/diskar
- Löser sudoku på mobilen
- Sover!

När jag vaknar börjar dagen om på nytt med samma rutiner. På fredagarna kommer jag hem till ett städat kök och lagad mat. Sen somnar jag i soffan vid 10-snåret och sambon tycker att jag är ett toppensällskap! När jag har landat i mina rutiner på jobbet kommer jag att ägna mer tid åt träning hemma. När jag simmar får jag träning för hela kroppen, men jag vill gärna komplettera det med lite hemmaövningar... men för tillfället orkar jag inte riktigt med det. Roligt blir det också de dagar då rutinerna rubbas... som idag då jag fick besök av Ann som jag bjöd på middag och kaffe. Det blev mycket skitsnack, som sig bör när man inte setts på ett par veckor. Trots Anns besök har jag vikt och lagt in två ställ med tvätt, tvättat ytterligare två tvättar, tömt och fyllt diskmaskinen, diskat en hel del för hand samt småplockat. Härligt att vara effektiv!


Snart är det dags att ta fram mössan igen. I morse var det endast 10 grader och spöklik dimma ute. Framåt dagen blev det dock sommarvärme. Svårt att klä sig rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar