onsdag 10 augusti 2011

Höstpanik

I snart fem veckor har jag haft semester ensam efter de fyra jag och sambon hade tillsammans. Vår gemensamma semester känns väldigt långt borta och att vi har varit på Öland går nästan inte att tro. Jag har lyckats fylla mina fem veckor med aktiviteter och har inte hunnit bli rastlös. Jag har tränat, umgåtts med vänner och familj, myst i solen med bra böcker, varit barnvakt, städat, tvättat, diskat och mycket mer. När augusti nu tagit fart och jag inser att jag börjar på mitt nya jobb om fem dagar kickar höstpaniken in. Temperaturen stiger knappt över 20 grader och trädens löv börjar få varma färger och många har redan lämnat sina grenar. Jag ser fram emot hösten då det är skönt med rutiner samt att jag och sambon har mycket att se fram emot nu. Dock är det något speciellt med sommaren och den värme och glädje som den för med sig. Sommaren springer förbi alldeles för fort i vanlig ordning och sen är det för lång tid tills den kommer tillbaka nästa gång. Förra veckan bjöd i alla fall på en toppen väder och jag har njutit av det både i sol och i skuggan. Jag och sambon har även hunnit med ännu ett dopp, sambons andra och mitt sjunde.

Ibland är det skönt att sitta i skuggan och njuta av värmen. Ett bra sällskap är då en bra bok, korsord och ett glas vatten.


En härligt varm sommarkväll passar perfekt för ett kvällsdopp. Dock var det lite för kallt i vattnet...

1 kommentar:

  1. Ja man får ju ta vatten när ens föräldrar inte kan se till att det finns filter, när man vill ha en kopp kaffe med mjölk...
    Du har rätt i en sak.......sommaren HAR gått fort på nåt sätt. Trots att jag har varit sjukskriven har den bara RUNNIT iväg :( Men vi har saker att se fram emot och kan tända ljus/hålla oss inne i höst/vinter-mörkret sen. PUSS

    SvaraRadera