söndag 18 september 2011

Höstglöd, del 1

I fredags var det dags att sova ut och packa inför helgens konferens, Höstglöd 2011. När jag och Amelie mötte upp Jennifer i stan kunde vi konstatera att det var en hel del friluftsfrämjare som lufsade runt i blåa, röda, gröna och lila jackor. Vi var totalt över 400 pedagoger som befann sig på två hotell under denna helg.


Jag hade gott om tid på mig att packa och fixa i ordning allt, tyckte jag. Jag hade bestämt mig för att inte stressa denna dag. När jag och Jennifer bestämde att vi skulle ses innan för att äta lunch förändrades det och jag hamnade ändå på tågperrongen med andan i halsen. Packningen vägde bly, men jag hade för en gång skull bara packat sådant som jag verkligen behövde. Nästa gång blir det dock rullväska!



När vi hade checkat in på hotellet, men en fantastisk utsikt, fick vi dessa ursnygga (?) t-shirts som vi skulle ha på oss under helgen. Jag använde min första dagen och nu misstänker jag att den ligger kvarglömd på hotellrummet. Trots att vare sig färgen eller modellen var speciellt smickrande kan jag tycka att det är lite synd att jag glömde den...



På fredagseftermiddagen var det dags för invigningen av årets Höstglöd samt en föreläsning om läroplanen och I ur och skur. Spännande! Jag fick låna Amelies glasögon ett par gånger (över linserna) för att kunna se vad som stod på datorbilderna. Tror bestämt att mina linser inte riktigt fungerar som de ska... Innan föreläsningen passade jag, Amelie och Jennifer på att ta en fika. Jag och Amelie delade på en kladdkaka med grädde. Slurp!



På kvällen blev det mingel med champagne och tilltugg innan första kvällens middag som var god flundra med kokt potatis, sallad och sås. Första kvällen blev relativt tidig då vi alla var trötta efter dagen. Andra dagen bjöd på workshops, shopping, sånglekar och mycket dansande. Mer om det i del 2...

2 kommentarer:

  1. Spännande..väntar Otåligt på del 2...... :)

    SvaraRadera
  2. alltså jag är så trött...! men jag fick se "min" fina innan jag tackade för mig och åkte hem :)

    SvaraRadera