måndag 19 september 2011

Höstglöd, del 2






Jag hade väldigt svårt att sova natten mellan fredag och lördag. För det första är det alltid svårt att sova i en annan säng än ens egen, men jag hade dessutom glömt mina öronproppar. Min kollega, som jag delade rum med, snarkade inte, men jag är så van att sova med öronproppar att minsta ljud kan störa min sömn. Första stoppet på lördagsmorgonen var frukostbuffén där det fanns ALLT! Det fanns massor med olika brödsorter, pålägg, marmelader, ostar och kex, yoghurtar, fruktssallader, musli, flingor, frön, kryddor, kaffe, juicer, äggröra, kokta ägg, bacon, pannkakor med grädde och sylt... Jag kunde inte bestämma mig och tog därför allt. Till mitt försvar gjorde mina kollegor (i alla fall en av dem) detsamma.



På förmiddagen hade jag en workshop om utomhuspedagogik och vi fick pröva på en hel del övningar och lekar som vi kan använda i vår verksamhet. Stockholm hade riktigt soligt och varmt väder och vi befann oss utanför Skansen. När första workshopen var klar möttes vi kollegor upp och åt lunch tillsammans. Sen for vi alla åt olika håll för eftermiddagens workshop. Vi hade sedan egentid i ett par timmar och då passade vi på att shoppa lite på stan. Jag och Jennifer köpte likadana, illrosa underställ och så kikade vi på Jennifers kyrka.






När vi kom tillbaka till hotellet fixade vi i ordning oss och passade på att posera framför kameran. Tänk att just jag får jobba med dessa fina tjejer!






Kvällens middag blev entrecote med potatisgratäng, grönsaker och rödvinssås. Jag passade även på att ta mig ett gott glas rödvin, eller två. Efter middagen blev det en sånglek där vi delades upp i lag. Vårt lag kom på andra plats, två poäng efter det vinnande laget. När efterrätten var serverad och uppäten förflyttade vi oss till festlokalen där det dansades kvällen och natten lång. Jag och Amelie var kvar sist av oss sex från förskolan och vi tog en liten tur till McDonalds innan vi gick till hotellet. Där blev det massa prat, hamburgare, pommes och mjukglass med daimkross. Till denna natt hade jag köpt öronproppar och valde att sova hos Amelie och Jennifer. Sov något bättre denna natt, men när fem timmar hade passerat ringde väckarklockan och det var dags att gå upp, äta frukost och gå på sista föreläsningen...

1 kommentar: