söndag 11 september 2011

Solskenslördag

I fredags slutade jag tidigt och mötte upp sambon vid lilla Ica butiken när jag kom med bussen. Där köpte vi sådant som måste köpas en fredag eftermiddag: en läsk, en chokladboll och lite lösgodis. Vi åt en god middag och tittade på Tv innan jag, i vanlig ordning, somnade i soffan runt 11-snåret. I lördags tog jag mig till Hässelby för att hälsa på en kollega och hjälpa henne att packa upp böcker och annat ur flyttkartonger. Det var en trevlig förmiddag med gott fika. Det kändes lite speciellt att köra i Hässelby där jag bodde under hela låg- och mellanstadiet. Helt plötsligt kommer jag fram till en rondell som jag mycket väl känner igen och åkt igenom med buss och bil många gånger. En våg av nostalgi sköljde över mig. På eftermiddagen blev det en promenad och sen åt vi middag hos mina föräldrar. Kvällen spenderades sedan framför Mia Skäringer som fick oss att skratta och gråta. Hon är outstanding!

Fika för tredje gången denna vecka. Snygg vana...

Nu när det är mörkare ute om kvällarna är det dags att börja tända ljus och denna ljuslykta är min favorit. Ska lägga in fina höstlöv (av plast) runt ljuset och när julen kommer blir det glitter. Mys!

1 kommentar:

  1. Mm, ljuslyktan ger ett härligt sken & är en mysfaktor i ert fina vardagsrum...
    Det är bra att LÅTA BLI att lägga tid på städning....ibland!....och göra nåt helt annat, gå på bio, en söndagseftermiddag.

    SvaraRadera