onsdag 7 september 2011

Ta´t lugnt

Häromdagen skulle jag meddela en kollega att detta var min tredje arbetsvecka... tills jag kom på att det var min fjärde. Tiden går så fort, det är inte klokt. Dagarna flyger förbi och det är snart dags för torsdag igen. Då var det ändå nyss helg! Tror att det kan bero på att det hela tiden är full rulle, men också för att det är så roligt. Dock känner jag mig ganska låg och lite halvsjuk. I två dagar nu har jag haft ont i huvudet, kliande ögon och lite halsont. Jag försöker förtränga att jag ska bli sjuk, men misstänker att jag kommer bli det förr eller senare. Efter två nätter med 6 timmars sömn var det otroligt skönt att sova 8 timmar! Men trots bökiga dagar och sena möten så trivs jag så otroligt bra på mitt jobb (ungefär tusende gången jag säger det...) och ett möte blir ju så mycket roligare när man kan fnissa i kapp med sina kollegor. Och barnen... dessa barn som jag kan prata om hela dagarna. De är så roliga och påhittiga (och busiga!). När helgen kommer har jag svårt att lämna jobbet mentalt. Det måste jag jobba på innan min sambo blir tokig...

Nuförtiden kan ni ge er på att ni hittar mig i skogen med en smörgås, en termos kaffe och ett stort leende. Som sällskap har jag endera en sambo eller 20 barn...

1 kommentar:

  1. Gulliga Du! Det är så härligt att läsa att du trivs med jobbet och att veckan ändå går ganska fort fram mot helg & ledighet. Älskar dig!

    SvaraRadera