söndag 9 oktober 2011

Helgen som gått...

Då har ytterligare en helg passerat och det är snart dags för en ny arbetsvecka. Den här helgen var den första på länge då vi inte hade något planerat och bara kunde umgås. Det har varit konferenser, kryssningar, en kurs, sjukdom och partaj under helgerna som gått. Trots denna oplanerade helg har vi inte legat på latsidan. Lördagen inleddes med en härlig frukost innan vi for till Västerås. Tanken var att se och uppleva en ny stad, men tyvärr var inte Västerås den vackraste och mest spännande staden i Sverige. Vi åt lunch, tittade lite i affärer och drack kaffe. Sen bar det av hemåt igen. Sällskapet var det dock inget fel på och vi hade en trevlig dag tillsammans!



På kvällen såg vi Bridesmaids som var riktigt rolig. Lite överdriven till och från, men ändå riktigt rolig. Idag har vi haft städdag här hemma. Vi har dammat, dammsugit, skurat, tvättat, bäddat, torkat av handtag och plockat. Det blev sen en tur för att köpa ett par vinterskor till mig. Jag kommer att behöva ett par bra vinterskor på jobbet och för att få det lite billigare köptes de på barnavdelningen. Tyvärr är det inte de snyggaste skorna man kan köpa, men det duger gått att ha på jobbet. Huvudsaken är att inte frysa och det tror jag att jag slipper med dessa!

Trots att vi har pratat om att städa hela veckan så hittar jag ändå min sambo såhär när det väl är dags.

1 kommentar:

  1. Haha! Va sööt han är, så där känner jag mej oxå när det är städdags. Vill bara gömma mej...

    SvaraRadera