tisdag 4 oktober 2011

Knyttekurs

I helgen var det dags för kurs igen. Denna gång var det jag, Amelie och Dina som åkte till Värmdö för två fullspäckade dagar. Vi hade otroligt fint väder och fick träffa massa trevliga människor. Kursledarna var engagerade och roliga och jag fick så mycket idéer och inspiration, både från ledarna och de andra deltagarna.



Det är tidig morgon och jag och mina kollegor är redo för en hel helg med Knyttekurs. GPSen visade oss rätt, men parkeringen vid förskolan hittade vi inte första dagen och fick därför promenera en bit.


När den medtagna lunchen var uppäten var det dags för fika. Jag bjöd på kladdkaka med grädde och Amelie hade bakat massor av bullar. 


Under en stafett då vi delades upp i olika lag och skulle sätta ihop och ta isär ett stormkök lyckades jag snubbla på mina egna fötter och ramla rakt ner på asfalten. Förlovningsring möter asfalt var ingen vidare dejt, men så kan det gå om man är klantig som få!


Andra dagen fick vi laga vår egen lunch på stormkök. Det blev korvsoppa med rotfrukter. Vissa fick såpa i sin soppa, men vi klarade oss från det och fick en ganska god lunch.




På eftermiddagen, dag två, var det dags att arbeta med våra sinnen. Jag och Amelie ligger därför i gräset och tittar på mossa genom en lupp. Runt förskolan fanns ett promenadstråk och vi undrade just hur vi såg ut för utomstående. 


Förskolebarnen har skapat en trollkoja i skogen. Sött!

2 kommentarer:

  1. Oj vad det verkar häftigt att utbilda sig till att arbeta på Ur & Skur-förskola. Gick det illa med ringen, dej struntar jag i...men RINGEN..
    ;o) fniss! Älskade stumpa <3

    SvaraRadera
  2. Ringen mår bra, ser använd ut ;) Mitt lilla skrapsår är kvar, men ser inte lika allvarligt ut nu.......... Kursen var förresten toppen och jag rentav älskar att utbilda mig och arbeta på I ur och skur! PUSS <3

    SvaraRadera