måndag 10 oktober 2011

När blev jag vuxen?

Ibland kommer en tanke till mig som en blixt från en klar himmel. Plötsligt är det någon mysko som jag börjar fundera på. Det kan vara absolut vad som helst. Dagens tanke föll över mig när jag gick till bussen för att åka till jobbet. När blev jag egentligen vuxen? Hur kommer det sig att jag bor i en egen lägenhet med min sambo/fästman? Hur kommer det sig att vi planerar att köpa hus inom kort och att vi inom en ganska snar framtid ska gifta oss? Plötsligt inser jag att jag:

- betalar mina egna räkningar
- veckohandlar varje måndag
- kikar efter billiga varor i bladen som kommer på måndagar
- köper billiga smörgåsburkar på Lidl på den torsdagen då de är 10 kr billigare än annars
- nöjer mig inte med att dammsuga golven längre, nu ska de skuras så att de blir ännu skönare att gå på
- har fått mitt examensbevis efter 3 och ett halvt år studier på Universitetet
- har ett heltidsjobb

... och så vidare...

När blir man vuxen egentligen? Från en dag till en annan? Nästa år fyller jag 25 och då är även jag halvvägs till 30. Jag minns så väl när jag retade Jonas för det. Han fyller till och med 30 nästa år. Vad hände?


Förra sommaren tog vi en utflykt och hamnade vi en vikingaby. Då var jag bara 23...


Jag och sambon var på kryssning och roade oss. Detta var innan jag klippte lugg och färgade håret i mörkare toner...


... som jag hade när vi var och bowlade senare det året. Syns det att jag vann?!


Det blev en utflykt till stan där vi vandrade runt och njöt av hösten. Jag verkar i alla fall ha trivts ganska bra!


Vi var barnvakter åt Jonas brorsbarn (tre st) en helg och tog med oss den minsta till Naturhistoriska riksmuseet. Efter en sådan helg brukar vi vara ganska så trötta. Tror att vi börjar med ett barn när det väl är dags.... sen kan vi låna in fler om vi vill. Det finns ju en hel del brorsbarn, både till mig och till Jonas...

1 kommentar:

  1. Det där med "vuxenhet" bara smyger på en... Plötsligt är man där.
    Likadant med att bli farmor/mormor för första gången. ÄR JAG FARMOR....JAG! Hur faan gick DET till egentligen....jo, det smyger PÅ en.
    PUSS på dej, min vuxna dotter. Love u...

    SvaraRadera