söndag 13 november 2011

Härliga helg!

Då var jag mitt upp i helgen. Det är så larvigt skönt med helg när man arbetar heltid. När jag studerade kändes inte helgen så mycket annorlunda från vardagarna bortsett från att sambon var ledig. Då ville han vara hemma och ta det lugnt medan jag ville ut på äventyr. Nu förstår jag hans sida av det hela. Jisses så skönt det är att bara vara hemma och njuta av ledighet, mys och tystnad. Igår åt vi en lugn lördagsfrukost, tittade på Ewan McGregor som åkte jorden runt på en motorcykel och tog en lång och frisk promenad medan vi pratade om vår framtid. På kvällen åt vi en god middag (hemmagjord pyttipanna med stekt ägg och rödbetor) och delade på en flaska vin.


Det bästa med en lugn och härlig lördag är vetskapen om att ha en sovmorgon till och ytterligare en ledig dag innan arbetsveckan drar i gång igen. Denna söndag gick vi upp ganska tidigt och jag har hunnit fixa lite inför miljötemat som vi ska ha på tisdag. Vi ska dela upp barngruppen i tre mindre grupper och jag ska ha de äldsta, femåringarna. Tror att jag känner mig klar, har material och har till och med skrivit upp alla mål som hör till aktiviteten. Ska se till att inte ha för höga krav på hur det ska gå och hålla det på en nivå som ger barnen chansen att förstå och hålla intresset vid liv. Det är inte så lätt, men jag gör ett försök. Barnen är ofta intresserade så länge det läggs på deras nivå.

Nu ska jag börja vika tvätt (har några kilo tvätt som ligger huller om buller på min säng samt lite i vardagsrummet) och sen börja städa några rum här hemma så det blir lite rent och snyggt. Efter lunch ska jag åka iväg och handla lite då det är en viss herre som fyller år imorgon. Får se vad det blir! På eftermiddagen beräknas all städning och alla ärenden vara klara och då ska jag sjunka ner och njuta de sista timmarna av denna helg. Imorgon är det dags för jobb igen och efter förra veckans helvete så hoppas jag på en bättre vecka!

1 kommentar:

  1. Ja det är såå skönt med helg. Precis så som du beskrivit det. Sen är det bra om man låter söndagen gå i ledighetens tecken också, vi brukar låssas att det är lite lördagskväll över söndagskvällen (hur vi nu kan gå på DET...haha).
    Då kommer måndagen först på just....måndagen.
    Önskar er en jätteskön dag. Vi åker till morfar idag på eftermiddagen och "firar" fars dag. Stina kommer också. PUSS! Love u...

    SvaraRadera