onsdag 9 november 2011

VARNING för bittert inlägg!

Det här är verkligen inte min vecka! Jag har kommit på att måndagar inte är någon bra dag för mig och jag är oftast ganska gnällig. Så även denna måndag! Igår var jag på bättre humör när jag kom till jobbet, men dagen bjöd på allmänt kaos. Jag hade utvecklingssamtal efter arbetstid följt av ett avdelningsmöte. Hemma vid 8-tiden för att sen se en film och umgås lite med sambon. Vi startar filmen strax efter 9. Jag somnar...strax efter 9. Sambon får knuffa på mig var femte minut för att jag inte ska somna. Jag tror att jag uppfattade vad filmen handlade om trots detta, tur att det var en tecknad film. Inte lika komplicerat! Dock sitter jag alltid, oavsett film, och frågar Jonas redan efter fem minuter vad som händer. Han suckar alltid och börjar förklara vad som hänt och att vi inte vet vissa saker än. Idag har jag känt mig deppig hela dagen. Som tur är slutade jag tidigt och det är riktigt skönt att vara hemma. Jag ska snart duscha och hoppa i min onepiece, sen ska jag sjunka ner i soffan framför en serie. Borde verkligen motionera istället, men jag vet ju hur det blir med den saken. Bitter. Det är ett bra ord att beskriva mig med just nu. Jag känner mig bitter. Jag känner mig usel. Allt känns uselt. Dags att ruska upp sig lite tror jag!


Jag borde städa, skura, diska, träna, umgås med sambo och vänner. Av någon anledning hänger tvätten kvar i minst en vecka då ingen i dessa hushåll tycker att det är bättre att vika den. Det är dessutom alltid ren disk i maskinen. Alltid! Det betyder att man alltid måste plocka ur massa disk innan man kan lägga i ny. Och när man väl tömmer maskinen har vi så mycket disk att vi kan fylla den och så börjar vi om igen. Vi är så himla lata här hemma. Uselt! Usch, fy och blä så tråkig och pessimistisk jag känner mig.

2 kommentarer:

  1. Åhh Sanna, jag känner igen det där så väl! Så ser det nog ut hemma hos de flesta och det blir inte lättare efter att man får barn kan jag lova. Hoppas att ditt jobb inte tar musten ur dig, se till att ladda batterierna på bästa sätt och tillåt dig vila. Ett städat hem är trots inte det viktigaste denna mörka årstid. Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående "talare" i allt. Du måste försöka ta det lugnt, prioritera det som är viktigast....& det är? Du själv! Du & Jonas... Snöa inte in på att ingen plockar ur disk- maskinen, disken kan väl STÅ där då. Även vad gäller allt annat.. Du har för höga krav på dig själv, att hinna med ALLT. Titta på din roligt "hysteriska" bild, skratta & sätt dig på rumpan & gör absolut INGENTING. Inte i helgen heller. PUSS! Älskar dig!

    SvaraRadera