måndag 14 november 2011

Snart 30...

Igår städade vi hemma, riktigt snabbt gick det. Jag hann även iväg och handla lite inför dagens födelsedag. Det blev en riktigt lugn och skön söndag, precis som det ska vara. Imorse när jag kom till jobbet kändes det att jag hade haft en lång och skön helg. Det är inte alltid det känns så även om man trivs på jobbet! Måndagar brukar vara mina "surdagar", men idag var jag på riktigt bra humör.

Den här måndagen började med kaffe på sängen, tända ljus och paket för att fira min fina sambo som idag fyller 29 år. Han hade önskat sig kläder så det blev en tjocktröja, några t-shirtar och kalsonger.


Dagen fortsatte som sagt med gott humör, mycket bus och lek för att sedan avslutas med god mat och mina föräldrar över på en snabb fika. Vi firar inte J så mycket det här året utan satsar på nästa år då han fyller den magiska åldern: 30!

Annars bjuder denna braiga vecka på:
- Jobb
- Någon enstaka promenad
- Övernattning hos kollega
- Motion och ev vin hos annan kollega
- Dejt med "bästisen"
- Middag och sminkklass
- Middag med goda vänner

Borde verkligen börja träna också, men det gäller att inte ha för höga krav. Förr eller senare sker det. Helst förr så att våra barn kan ha en relativt pigg "fröken" istället för en tant som inte kommer upp när hon suttit på huk ett tag. Så ser det nämligen ut just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar