måndag 14 november 2011

Mörker

När klockan passerar tre på eftermiddagen börjar mörkret svepa in. När klockan passerar fyra är det nästan bäcksvart och vi måste tända solen på jobbet (en strålkastare). Det är mörkt när man åker på morgonen och mörkt när man kommer hem. Det är nästan så jag hoppas att snön snart börjar falla och kan lysa upp lite. Det är tur att jag får vara ute på dagarna och se dagens ljus de få timmar då det väljer att visa sig. I fredags blev det dessutom strömavbrott hos oss och redan när jag satt i bilen på väg hem fick jag uppleva detta då väglysena slocknade. Då insåg jag hur beroende vi är av ström/el/ljus. När jag kom hem hade Jonas tänt massor av ljus i hela lägenheten. Det enda man saknar är radio, sa han när jag kom. Jag som hade spenderat en dag med 19 3-5-åringar tyckte att tystnaden var minst lika bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar