tisdag 24 januari 2012

Alfapet/Wordfued



För en vecka sen köpte Jonas en ny telefon. Han kan därför nu spela Wordfued mot mig och våra bekanta. Han har alltid sneglat över min axel och velat hjälpa mig förut, men nu kan han alltså sitta i sin egen vrå och pyssla. Jag är ganska snabb när jag spelar och det går bra ibland och mindre bra ibland. Jonas däremot tar hundra år på sig att lägga ut ett ord. Han överväger alla möjliga drag innan han bestämmer sig för det som ger mest poäng. Detta gör ju självklart att han lägger riktiga pangord ganska ofta. Tydligen håller han räkningen på hur många gånger han har vunnit över mig nu. 3-1 står det till honom just nu. Han är lagom mallig! Vi brukar även spela det klassiska brädspelet Alfapet ibland. Senast i helgen gjorde vi det. Dock brukar en viss person bli lite sur om han känner att jag leder och kan då sitta och sucka när han ska göra ett drag. Vi avslutade spelet morgonen efter, med vinst till Jonas. Lika bra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar