måndag 23 januari 2012

Minisemla


Efter en vecka isolerad i lägenheten på grund av sjukdom behövde jag komma ut och iväg. Vi åkte till Norrtälje för att mysa lite. Vi åt lunch, tog en promenad och kikade lite i affärer. Jonas var på jakt efter ett par jeans, men hittade tyvärr inga. Det finns inte så stort utbud på affärer i Norrtälje. Vi får åka till ett köpcentrum istället och kika. På Brothers brukar det finnas mycket bra och fina jeans, samt på Jack & Jones. Innan vi for hem igen tog vi oss en fika på Tösses. Det blev en kopp kaffe och ett wienerbröd till Jonas och en kopp kaffe och en minisemla till mig. Semlor är ganska mäktiga och därför passar dessa minivarianter mig perfekt. Det blev en liten tjuvstart! Dock är ju jag lite speciell. När jag var liten krafsade vi alltid bort mandelmassan då jag var allergisk mot det. Jag är inte allergisk mot det längre, men jag mer eller mindre avskyr det. Därför skrapar jag fortfarande mina semlor. Folk måste tro att jag är tokig, men semla-bröd med grädde passar mig utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar