måndag 23 januari 2012

Glad



Ikväll blev det första promenaden med sambon efter min sjukvecka. Som jag längtat! Snön yrde och vi pulsade på bra. Jonas har lite längre ben och går mycket snabbare så ibland springer jag mer än går, men motion vill jag påstå att jag får. Jag var helt dyblöt när jag kom in, både av regn och av svett. Efter en varm dusch kände jag mig som en människa igen! Något som är lite komiskt är att vi ofta ser äldre par som är ute och promenerar. Då är det oftast mannen/gubben som går först och kvinnan/gumman som kommer efter. Notera vem som går först uppför backen i vårt förhållande, fniss!

Denna dag började inte helt perfekt. Till en början hade jag bra med tid på mig. Jag åt frukost i lugn och ro, fixade i ordning mig och packade mina väskor. Jag stod till och med och valde skivor som jag ska ha i bilen som vi ska låna av svärmor i ett tag. Jag valde ut gamla klassiker som Spice Girls och Backstreet Boys som jag tänkte rocka loss till på väg till jobbet. Med mitt pick och pack tog jag mig ut till bilen (eller iglon) med ett stort leende. När jag startar bilen är det just det bilen inte hade en tanke på att göra denna morgon. Man kan säga att bilen valde att ta längre sovmorgon. Sambon fick komma som en riddare på en vit häst (eller i en mörkgrå Saab) och lämna den andra bilen till mig, men då var jag redan långt efter schemat och jag var inte lika glad på resan till jobbet. Efter långa köer kom jag fram till jobbet, aningen sent. När jag äntligen kom till jobbet kände jag mig glad och jag har varit riktigt glad hela dagen. Jag fick en mjukstart då många barn är sjuka, men jag har hunnit busa och krama de som var där och prata i kapp med kollegorna. Det känns skönt att vara frisk och tillbaka på jobbet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar