fredag 20 januari 2012

VILA!

I tisdags var jag "tvungen" att åka med sambon och storhandla. Det var det värsta jag varit med om på länge. Det var så tungt att släpa sig runt i en mataffär, behöva tänka och behöva synas bland folk. Jag mådde så dåligt och var så yr så det finns inte. Aldrig mer handla när jag är så pass sjuk! Det är tre dagar sen. Nu är det fredag och denna sjukvecka lider mot sitt slut. Idag har jag mycket mer energi och ork om man jämför med tidigare dagar, men den är inte tillbaka på normalnivå än. Och nu är jag bara hemma och flyter runt. På jobbet är det ett helt annat tempo, en helt annan ljudnivå och ett helt annat ansvar. Jag ber och hoppas på att vara frisk till på måndag, annars måste jag till läkaren och få läkarintyg. Jag har räknat med så starkt att vara frisk, men min lilla mamma påminde mig om hur viktigt det är att faktiskt bli helt frisk innan jag börjar jobba igen, för allas skull. Det rådet ska jag ta. I helgen ska jag vila och på söndag kväll får vi se hur resultatet är, om jag kan jobba eller inte. Jag kommer vara hemma och min kropp behöver det, men jisses vad jag vill jobba nu. Jag dör snart av tristess här hemma. Är så glad över att det är helg och Jonas kommer att hålla mig sällskap i två hela dagar. Hurra! Jag har försökt att orka att lösa korsord eller läsa en bok, men mitt huvud har inte klarat av det. Dock ska jag ta tag i det så fort jag blir frisk och orkar.


Jag åt frukost i köket idag då jag inte vill sitta så mycket i soffan. Där har jag legat den senaste veckan och jag är rätt trött på att ligga i den soffan, få ont i ryggen och stirra in i teven med samma jäkla program om och om igen. Fy! Jag har sedan pratat i telefon hela förmiddagen, först med en sjuk kollega och sen med min mamma. Jag har bytt gardiner och vikt och lagt undan alla juldukar. Alla kläder som har ockuperat min kontorsstol, mitt skrivbord och delar av vår säng är nu i garderoben och vårt hem börjar se ut som det ska, sakta men säkert. Lunchen blev ganska patetisk - rostat bröd med stekt ägg, några cocktailtomater, en bit gurka och en bit fetaost, med ett glas mjölk. Till efterrätt - några mandlar och ett stort glas vatten. Varför? Sambon är inte hemma och jag hade ingen lust att värma köttbullar eller steka korv och äta makaroner. Tyvärr. Men jag inser att jag kommer bli relativt hungrig inom en timma. Nu ska jag vila en liten stund innan sambon kommer hem. Då ska jag övertala honom om att vi ska gå ut med julsakerna till förrådet. Under helgen ska även granen ner och ut till förrådet, men jag är mycket tveksam till att det blir idag. Viktigast just nu var visst att VILA!

1 kommentar:

  1. VILA är verkligen ordet för dig, samtidigt som jag förstår att det kan bli långtråkigt, det är ju väldigt TRIST att va sjuk över huvud taget.
    Glöm inte att du har VÄLDIGT många arbetsdagar kvar på det här året, jobba hinner du :)
    Love u... PUSS!

    SvaraRadera