söndag 1 januari 2012

Årssummering 2

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag förlovade mig med min älskade sambo. Vi har varit tillsammans i 6 år, sambos i 5 och ett halvt och nu förlovade i snart 6 månader. Jag sprang dessutom mitt första lopp, Vårruset, 5 km under 30 min (bra för att vara mig).

Har du några nyårslöften?
Nej, nyårslöften är ingen idé att ge. De blir alltid för stora och man håller dem på sin höjd januari ut. Jag tror att jag ska försöka att se till att jag mår bra detta år, 2012, och komma ihåg hur man tar det lugnt mellan varven. Det ska jag försöka lova mig själv!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, en vän som stod mig mycket nära under gymnasiet blev mamma detta år till en vacker liten pojke, Eddie.

Vilka länder besökte du?
Jag har inte rest utomlands detta år, mer än med Finlandsfärjan. Dock har jag rest till lite olika städer och platser i Sverige som Dalarna, Öland, Sigtuna, Västerås, Norrtälje och Uppsala.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
5 augusti då jag och min sambo förlovade oss efter 5 och ett halvt år tillsammans.
6-7 augusti då jag var på kryssning med en god vän och hon fick mig att tänka till kring mitt sätt att se på mig själv.

Vad var din största framgång 2011?
Jag började springa detta år, något jag aldrig gjort förut och kämpade hårt med mig själv. Att springa 5 km under 30 minuter kanske inte är någon bragd för vissa, men för mig var det en vinst. Jag visade att jag kan om jag vill! Att avsluta mina studier och få ett bra jobb ser jag också som en stor framgång!

Största misstaget? 
Släppa jobbet när jag är hemma och njuta av att just vara hemma. Jobba på jobbet och vara ledig hemma. Det ska jag bli bättre på 2012. Försöka i alla fall...

Bästa köpet?
Förlovningsringarna!

Vad spenderade du mest pengar på?
Förlovningsringarna och resor/semester med allt vad det innebär.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det är mycket som har gjort mig riktigt glad. Min morfar har haft det upp och ner under detta år, men han visar att det finns krut i honom och det gör mig fantastiskt glad. Hur livet än förändras behöver man aldrig ge upp!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
What are words - Chris Medina.
Someone like you - Adele.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror att detta har varit ett bra år då jag har mått bra. Jag har haft mycket tid till mig själv och mitt välbefinnande vilket har gett mig mycket. Första halvan av året levde jag ett mycket sunt och hälsosamt liv genom att äta bra och motionera. Jag kände mig stark och frisk. Jag var ledig hela sommaren vilket gav mig chans att vila ut, både själv och tillsammans med min sambo. Andra halvan av året har inte sett likadant ut, men jag har varit lika lycklig. Andra halvan av året har testat mig ordentligt och jag vet nu att det finns begränsningar och att jag måste lyssna på mig själv och min kropp. 2011 var ett bra år!

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade kunnat umgås mer med mina vänner, framförallt min bästa vän som jag ser alldeles för sällan. Jag önskar också att jag lagt ner mer tid på att ringa och prata med mina vänner. Ett telefonsamtal kan räcka och hinns alltid med trots stress och press.

Favoritprogram på TV?
Top Gear!

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag skar mig på en kniv när jag skulle baka scones till frukosten (!). Vi hade en lugn förmiddag och på kvällen kom min bästa vän och hennes sambo över på födelsedagsmiddag!

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Som alla andra år, bekvämt och fint. Mycket mjukiskläder!

Den bästa nya personen du träffade?
Jennifer - hon och jag arbetar tillsammans på vår avdelning på jobbet och har gått igenom en hel del på dessa månader. Hon är en fantastisk tjej som alltid finns där och vi har lärt känna varandra väldigt väl. 
Amelie - hon arbetar på samma förskola, men på den andra avdelningen. Hon är en frisk fläkt som jag alltid har roligt med och som alltid finns där. Jag blir alltid lika glad när vi ses på morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar