måndag 2 januari 2012

Mjukstart

Trots att jag var seg och sliten efter nyårsfirandet hade jag riktigt svårt att somna igår kväll. Jag har inte gått och lagt mig innan 11 på väldigt länge och min kropp ville verkligen inte det. Jag lyckades nog somna till slut, men när jag vaknade och insåg att det var måndag och julledigheten var slut fick jag lätt panik. Dock visade det sig att det kommer bli en ordentlig mjukstart denna vecka. Idag var vi fyra pedagoger med fyra barn. Vi hade med andra ord en lugn och mysig dag tillsammans. Jag och en kollega hann göra en bra skiss till en krisplan och jag hann med att städa kontoret. Jag och Amelie avslutade arbetsdagen med att ta en långpromenad i snabb takt och nu har jag hunnit landa hemma och fått i mig middag. Nu blir det en dusch och vila innan vi ska iväg och storhandla inför veckan. Att-börja-jobba-ångesten är som bortblåst (den återkommer förmodligen på måndag då allt är som vanligt igen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar