onsdag 11 januari 2012

Jello-bak?

Promenader har blivit en naturlig del i min vardag (och helgdag). Jag har även lyckats få med mig sambon och han verkar riktigt taggad på att promenera, springa och styrketräna. Det sistnämnda ska vi dock bara göra hemma med gummiband, pilatesboll och hantlar. Jag och sambon har gått en snabb promenad söndag-tisdag denna vecka. Idag är han iväg och tränar på annat håll, men imorgon ska vi gå igen. Igår tränade vi dessutom armar, axlar, rygg och mage. Jag har tränat med PT så jag har lite övningar som man kan göra hemma ganska enkelt. Sambon hängde på och idag värker musklerna på oss båda. Jag har just kommit hem från en promenad nu och ska hoppa in i duschen. Super skönt! Det som slår mig varje gång jag går ut är hur kall jag blir på en del av kroppen. Jag har på mig långkalsonger, byxor, ullstrumpor, gympaskor, två tjocktröjor, en t-shirt, tjockare jacka, ullmössa, skinnhandskar och halsduk och ändå är det en del av min kropp som alltid fryser som tusan. Baken! Jag har alltid trott att fläsk värmer och då jag definitivt har mest fläsk på min bak så borde den väl hålla sig varm, men icke. Att den dessutom dallrar mer än Jello borde väl också hålla den varm, men lik förbannat är jag svinkall varje gång jag kommer in. Min nya teori är att det är den delen av kroppen som sticker ut mest och därför får ta den kalla smällen. Troligt?

Nu ska jag och min dallriga, svinkalla bak ta en varm dusch och sen hoppa i myskläder, göra en smoothie och titta på The Mentalist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar