lördag 13 augusti 2011

Lär känna mig del 3

Del 1: Lär känna mig
Del 2: Lär känna mig

- Jag har alltid trott att jag inte varit en "rosatjej", men har på senare tid kommit fram till att jag älskar denna färg och att jag visst passar bra i den.


- Jag är otroligt lat och gör oftast inte mer än jag måste. Då jag lever med en som är likadan resulterar det ofta i att inget blir gjort.

- Jag har varit/är en shoppoholic och måste ofta tygla mig när jag går in i affärer. Internetshopping ställde till det för mig för ett par år sedan, men med pepp och stöd från sambon redde jag ut det och är numer väldigt försiktig när det gäller just det. Och aldrig att jag köper något på kredit igen, då betalar jag nästan lika mycket ränta som avbetalning av det jag köpt. Nej, det blir inköp i butik eller mot faktura från och med nu.

- Jag är otroligt spontan vilket inte alltid resulterar i det bästa. Min sambo är precis tvärtom och läser om tv-apparater, mobiltelefoner och annat på nätet i flera dagar innan han bestämmer sig för något. För mig kan det vara irriterande, men jag inser alltid att han gör helt rätt. De dummaste köpen och sådana saker som vi har hemma men aldrig använder kommer garanterat från mig.

Sambon höjde ena ögonbrynet när jag kom hem med denna förra julen. "Ja, men den är väl fin?", tyckte jag. "Mmm...", fick jag till svar. Nödvändigt köp?

- Jag fullkomligt älskar att duscha, varmt och länge. Jag drar mig från att lämna duschen för att jag tycker det är så skönt. Dock hatar jag det som kommer efter - att behöva torka av sig, smörja in kroppen och ansiktet med diverse krämer och välja kläder.

- Jag är beroende av lypsyl. Det kan gå lång tid utan att jag använder den ibland, men så fort jag inte har den med mig behöver jag den genast. Därför har jag numer en bredvid sängen och en i väskan. På så sätt slipper jag glömma den hemma när jag är iväg...

- När jag och sambon pratade om vilken kändis vi fick vara otrogna med utan att den andre skulle bli sur var mitt första val, helt spontant, Johnny Depp. Så om någon ser honom kan ni vara snälla att ge honom mitt nummer. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar